باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

5محقق : مسعود احمدلو

مورد ديگر از آسيب ديدگي هاي متداول در ورزش


آسيب هاي ورزشي انواع مختلف دارند، اما قسمت هاي ويژه اي از بدن هستند که بيش از ساير اعضاء در خطر صدمه خوردن هستند. 5مورد از متداول ترين صدمات و جراحت هاي ورزشي و راه هاي جلوگيري و درمان آنها را نيز به شما معرفي کرديم,اکنون 5 مورد ديگر از اين آسيب ها را مورد بررسي قرار مي دهيم.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آسیب های شایع در ورزش فوتبال

 


حدود نیمی از آسیب ها در فوتبال آسیب اندام تحتانی است . ( زانو به تنهایی 36% موارد را تشکیل می دهد ) . اندام فوقانی 30% آسیب ها و ستون فقرات و احشاء باقی موارد را تشکیل می دهند .


اگر بخواهیم اختصاصی تر و بر حسب نوع آسیب این طبقه بندی را انجام دهیم به شرح زیر خواهد بود .

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آسیب‌دیدگی رباط زانو 

رباط زانو چيست؟
رباط‌ها ريسمانهای محکمی از بافتها هستند که مفصلها را در کنار هم نگه داشته و آنها را به استخوان‌های مجاور متصل می‌سازند.چهار نوع رباط در زانو داريم:

  • رباط جانبی ميانی (MCL)
  • رباط جانبی کناری (LCL)
  • رباط ضربدری جلوئی (ACL)
  • رباط ضربدری پشتی (PCL)



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ورزشهای پیشگیری کننده از صدمات

 


امروزه مردم آنقدر درگیر جنبه ی کلاس و زیبایی یک ورزش هستند که فراموش میکنند که چقدر ورزش می تواند به آنها برای پیشگیری از بروز آسیب و جراحت کمک کند. با بالا رفتن سن، احتمال آسیب دیدگی حین ورزش نیز بالاتر می رود.


گرم کردن صحیح بدن و انجام حرکات کششی به صورت روزانه، احتمال آسیب رسیدن به فرد حین ورزش را کاهش می دهد. اما اگر بتوانید به کمک ورزش های مخصوص قست هایی که بیشتر دچار مشکل می شوند را تقویت کرده و قدرتمند سازید، در آینده کمتر دچار مشکل خواهید شد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

توانبخشی و فیزیوترابی در سندرم درد پاتلوفمورال

 

آناتومی و آسیب شنا سی :

 

آیا شما هنگام بالا و پائین رفتن از پله ها، نشستن در ماشین، سینما و یا هر جایی که نشستن طولانی مدت می طلبد و هنگامی زانوها را خم می کنید مثل حالت اسکات احساس درد در زانوهایتان کرده اید؟
شما شاید دردی حس کرده باشید که در کشوری مثل آمریکا 5/2 میلیون نفر آن را تجربه کرده اند ؛ یعنی: سندرم درد پاتلوفمورال ( پاتلوفمورال ساختاری شامل دو استخوان یعنی کشکک و استخوان ران (فمور) می باشد .)



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

صدمات ساق و مچ پا در ورزش

صدمات مچ وساق پا شایعترین صدمه در میان بسکتبالیست های دختر و پسر دبیرستانی است. از میان تمام صدمات، مشکلات پا و ساق پا حدود 41 و 32 درصد صدمات را شامل می شود، همچنین در میان بازیکنان فوتبال امریکایی دبیرستانی آسیب وارد به مچ پا به تنهایی 61 درصد صدمات را تشکیل می دهد. از این رو، آموختن چگونگی درمان صدمات اندام تحتانی دارای اهمیت بسیار است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

اقدامات اولیه درمانی در آسیبهای ورزشی شامل مراحل زير است

1- محافظت و پیشگیری از آسیب بیشتر مثلاً با استفاده از وسایل کمک ارتوپدی

2- استراحت که بسته به نوع آسیب از فرم مطلق آن تا استراحت نسبی را شامل می شود.

3- استفاده از یخ سبب کاهش درد،تورم و التهاب می شود.

4- فشار که اگر همراه با یخ استفاده شود سبب محدود شدن تورم خواهد شد.

5- بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده نسبت به سطح قلب سبب تسهیل تخلیه وریدی از ناحیه مربوطه می شود.

6- عمل هاي محافظتي که در مواقع آسیب جزیی و بدون علامت ورزشکار استفاده میشود مثلاً استفاده ازبانداژ برای پیچ خوردگی مختصر مچ پا.

استفاده از اصول فوق در چه زمان و توسط چه کسانی صورت می پذیرد؟



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق: مسعود احمدلو

آسیب و در رفتگی شانه ( مبحث درد شانه )

پیش زمینه
منظور از جابه جایی یا همان دررفتگی شانه خارج شدن سر استخوان بازو از حفره، مفصلی شانه می باشد که نسبت به افراد عادی در ورزشکاران بشدت شایع است. مفصل شانه شایعترین مفصل بدن است که دچار در رفتگی و جابجایی میگردد. 96% موارد جابجایی در اثر ضربه ایجاد می شوند.جابجایی شانه می تواند به سمت جلو، بالایا پائین یا عقب باشد که در 85% موارد سر استخوان بازو به سمت جلو جابه جا می گردد.جابه جایی شانه 50-45% از موارد جابه جایی مفاصل بدن را تشکیل می دهد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

پیشگیری از بروز صدمات ورزشی در بچه ها

انجام هر نوع ورزش از قبیل ورزشهای تفریحی مثل دوچرخه سواری و فوتبال گل کوچک ، می تواند به بچه یاد بدهد که چگونه بر محدودیتهای خود غلبه کنند و نظم و انظباط و اخلاق ورزشی را یاد بگیرند. اما حضور فرزندان شما در کلیه فعالیتهای ورزشی می تواند موجبات بروز صدمه را فراهم آورد .
با داشتن علل بوجود آورنده صدمات ورزشی و همچنین چگونگی پیشگیری از این جراحات ، می توانید ورزش را برای فرزندانتان تبدیل به یک تجربه مثبت کنید .



-نگهداری و حفظ زمینهای بازی :
دقت کنید زمینهای بازی دارای حفره ها و دست اندازهای زیاد نباشند چرا که باعث زمین خوردن فرزندان شما می شوند . هنگامی که فرزند شما ورزشهای سریع انجام می دهد ، ورزشهایی همچون بسکتبال و دو ، بهتر است که در مسیرهای مخصوص این ورزشها و یا در زمین پارکت چوبی بسکتبال فعالیت خود را انجام دهند زیرا ایمنی این زمینها بسیار بیشتر از زمینهای بتونی است .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

چند قانون کلی برای پیشگیری از بروز صدمات

در قسمت زیر چند قانون کلی برای پیشگیری از بروز صدمات ارائه گردیده است . از آنجائی که پیشگیری از جراحات امکان پذیر است ، تحقیقات نشان می دهند که میزان جراحات در صورتی که مراقبتهای مناسب صورت بگیرد تا حدود 25 درصد کاهش می یابد . این مراقبتهای عبارتند از :
 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه

گسترش شهر نشيني و صنعتي شدن جوامع و جايگزيني انواع ماشينها بجاي نيروي عضلاني منجر به كاهش حركات طبيعي انسان شده است.اين عوامل خود باعث كاهش ميزان كارايي دستگاههاي مختلف بدن- مانند دستگاه قلبي-تنفسي و دستگاه اسكلتي-عضلاني-شده است.لذا با انجام تمرينات مختلف و برنامه ريزي دقيق براي افراد مي توان از بروز انواع بيماريها و اختلالات پيشگيري كرد.

در اثر فقر حركتي و كاهش تحرك جسماني از ميزان دامنة حركتي مفاصل و بخشهاي مختلف بدن كاسته شده و به مرور زمان فرد با كاهش انعطاف پذيري و ضعف عضلاني و كاهش قدرت و استقامت عضلاني مواجه خواهد شد كه مجموع اين عوامل باعث شروع ناراحتيها و بروز انواع دردها در بخشهاي بدن خواهد شد.

در اثر فعاليتهاي جسماني موادي در بدن ترشح مي شود كه سروتونين و بتااندروفين نام دارند و به عنوان عوامل ضد درد محسوب شده و باعث تسكين درد در بيماران مي شوند.[1]

 





ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه

آناتومي علمي است كه در مورد بدن انسان صحبت مي كند.اين علم ساختمان بدن انسان و روابط بين اندامهاي مختلف را بررسي مي كند.شروع علم آناتومي از يونان باستان است.تعداد استخوانهاي بدن انسان 206 قطعه است كه توسط انواع مفاصل به هم
 مي پيوندند. امروزه با روي كار آمدن انواع ماشين آلات از ميزان فعاليتهاي جسماني افراد بسيار كاسته شده و افراد در اثر فقر حركتي.با ناهنجاريهاي اسكلتي در انواع مفاصل و استخوانهاي بدن مواجه هستند.

برخي از اين ناهنجا ريها با تمرينات و حركات اصلاني قابل درمان مي باشند؛ اما تعدادي از آنها نيز نسبت به حركات اصلاني واكنش نشان نداده و بيماري محسوب مي شوند.

در اين تحقيق نا هنجاريها زانو مورد ارزيابي و بررسي قرار مي گيرد .

 

 

 

 

 





ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه:

معمولاً بهتر است آسيب ديدگي راپس از اين كه تشخيص داده شد،يك فيزيوتراپيست داراي پروانه كار درمان كند،وي مي تواند شما را در مرحله ي اوليه ي درد با به كارگيري روشهاي مختلف ياري دهد و سپس در طول مراحل بعدي دوره ي نقاهت راهنمايي كند.


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 315
بازدید کل : 640373
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل